دستور تهیهمقالات تخصصی

روش تهیه یخ تزئینی

درست کردن یخ تزئینی

روش تهیه یخ تزئینی

یخ معمولا در خانه برای سرد کردن مواد غذایی و برای سرد کردن آب و نوشیدنی های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که شما می توانید با کمی سلیقه با استفاده از میوه ها و مواد غذایی مختلف یک یخ رنگی به زیبایی درست کنید و برای مهمانی خود از آن استفاده کنید شما می توانید با روشی آسان یخ رنگی و یا یخ میوه ای درست کنید.

شما میتوانید همواره تعدادی از قالب های فانتزی خانه را به این نوع یخ های میوه ای اختصاص دهید و از آنها در لیوان های لیموناد یا سودا یا سایر نوشیدنی ها استفاده کنید؛

می توانید در تابستان تمرکز خود را بر روی ساخت تعداد زیادی از این حبه یخ ها بگذارید و در تهیه آن از آب میوه خالص یا عصاره خالص آن استفاده کنید و حتی در آن کمی هم از پالپ میوه ها برای زیبایی و بهتر شدن مزه و طعم استفاده کنید و هرگاه مهمان سرزده و یا ناخوانده داشتید این حبه های یخ رنگی را در لیوان ها بگذارید و به جای آب معمولی میتوانید از آب گازدار یا سودا استفاده کنید و یا حتی اگر دسترسی به سودا نداشتید .

میتوانید از اسپرایت استفاده کنید ، این ایده بسیار جالب و کاربردی میتواند راه گشای میهمانی های شما باشد ! امیدواریم که از این آموزش نهایت استفاده را ببرید و از آن لذت ببرید .

یخ تزیینی

ابتدا ظرف قالب یخ مناسبی انتخاب کنید ، یادتان باشد طرح نهایی یخ ها بسیار در چشم مهمان موثر است پس سعی کنید از قالبی ساده و شیک بهره ببرید که ما در اینجا مکعبی را پیشنهاد میکنیم که حاصل آن حبه یخ رنگی است ، سپس شروع به ریختن لایه های آب میوه یخ رنگی مان میکنیم،

اگر نمیخواهید از آب میوه های شرکتی استفاده کنید میتوانید خودتان آب میوه های فصلی را بگیرید ، مانند انچه ما در ادامه انجام داده ایم میتوانید میوه ها را قطعه قطعه کنید و توسط فشردن در لایه دستمال تمیز آب آن را بگیرید که اینکار به تصفیه آب میوه نیز کمک میکند و دستمال برای شما مانند صافی عمل میکند .

مثال

برای گرفتن آب خیار می بایست ابتدا خیار را پوره کنید سپس در پارچه نخی به شکل کیسه بریزید و بفشارید تا آب خالص آن گرفته شود ؛

این عمل را ما برای هندوانه و سایر میوه جات نیز استفاده کرده ایم و عصاره آن بسیار شفاف و شیک شد و همچنین ارگانیک و طبیعی بودن آن نیز حفظ شده است ، که مراحل این عمل را میتوانید در تصاویر ادامه ببینید و بهره ببرید .

سپس میبایست هر آب میوه ای را که گرفتید بصورت لایه لایه روی هم در قالب بریزید اما با یک نکته مهم :

شما هر بار پس از ریختن یک لایه از یخ رنگی میبایست آن را برای مدتی در فریزر با دمای بسیار پایین انجماد قرار دهید تا کمی خود را ببندد تا هنگام ریختن طعم و رنگ بعدی آنها باهم ترکیب نشوند ، رعایت این نکته بسیار مهم است چراکه خود من گاها آن را رعایت نکرده ام و نتیجه کار و تلاشم بسیار نا امید کننده بوده .


دوره های تخصصی میکسولوژی در مدرسه میکسولوژی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

mixologyschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image