مقالات تخصصی

سیروپ ها در نوشیدنی سرد

نقش سیروپ ها را در نوشیدنی های سرد

واژه ی سیروپ به معنای شربت است و در صنعت بارتندینگ به طعم دهنده هایی اطلاق می شود که به صورت دستی و یا صنعتی ساخته شده و عامل طعم دهنده به نوشیدنی هستند.

عمدتا استفاده از سیروپ ها در نوشیدنی مورد پسند افراد نیست و اعتقاد دارند که طعمی مصنوعی به نوشیدنی اضافه می کند؛ اما با این همه هیچ بار یا کافه ای را در دنیا نخواهید یافت که از سیروپ ها استفاده نکنند.

دلیل استفاده بالا از سیروپ ها نقش مهم و اساسی آن ها در طعم و رنگ نوشیدنی است.

لازم است بدانید که نوشیدنی های سرد مانند تمام خوراکی که انسان میل کرده و می نوشد، ویژگی های کیفی دارد که کیفیت آن وابسته به آن ویژگی هاست.

تعدادی از این ویژگی های کیفی عبارتند از:

  • رنگ  (Color)

  • طعم  (Taste)

  • غلظت (Body)

  • دامنه طعمی (Flavour)

شما می توانید تنها با اضافه کردن 5 تا 10 سی سی از انواع سیروپ، هر 4 اِلِمان بالا را کنترل کرده و به کیفیتی عالی از نوشیدنی دست یابید.

رنگ:

قدرتی که سیروپ ها در ساخت رنگ در نوشیدنی دارا هستند منحصر به فرد است، هیچ میوه یا آب میوه ای قدرت رنگ دهی سیروپ ها را ندارد.

طعم:

منظور از عامل طعم در واقع یکی از 4 طعم اصلی است که عمده سیروپ ها شیرین هستند؛ زیرا بر پایه شکر ساخته می شوند.

غلظت:

همانطور که اشاره شد همه ی سیروپ ها بر پایه شکر ساخته می شوند؛ به همین دلیل از غلظت بالایی برخوردار بوده و می توانند این غلظت را به نوشیدنی انتقال دهند.

دامنه طعمی:

منظور از دامنه طعمی، شخصیت طعمی هر میوه یا خوراکی است. برای مثال مزه توت فرنگی یک دامنه طعمی یا Flavour است، خواه شیرین باشد، خواه ترش!

و همه ی سیروپ ها علاوه بر شیرینی، دارای دامنه ی طعمی نیز هستند که این دامنه طعمی، بواسطه سیروپ به نوشیدنی شما اضافه شده و جذابیت بالایی را بوجود می آورد.

در این مقاله سعی شد تا به صورت کاملا علمی درباره ساخت سیروپ ها بحث شود تا نگاه شما عزیزان علاقمند به صنعت نوشیدنی سرد، نسبت به این عامل پر مصرف تغییر یافته و بسیار حرفه ای تر به آن بنگرید.

منبع: مدرسه میکسولوژی ایران iranmixologyschool.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image