مقالات تخصصی

میوه های اسیدی را بشناسید

میوه های اسیدی عامل بالانس طعمی!

میوه‌هایی مانند پرتقال، گریپ فروت، نارنگی، کارامبولا و غیره به دلیل برخورداری از ویتامین C، به عنوان میوه‌های اسیدی شناخته می‌شوند.

میوه های اسیدی را بشناسید
تمام میوه‌های متعلق به خانواده مرکبات که حاوی ویتامین C می‌باشند به عنوان میوه‌های اسیدی شناخته می‌شوند. این میوه‌ها که در طبیعت خود اسیدی می‌باشند به عنوان میوه‌های درمانگر شناخته می‌شوند.

آنها آسیبهای وارد شده به بدن انسان را ترمیم ساخته و به منظور جلوگیری از بروز عفونت و همچنین مبارزه با آنها سیستم ایمنی را تقویت می‌سازند.

میوه های اسیدی و دفع سموم

به عبارت دیگر، میوه های اسیدی نقش بسیار مهمی بازی می‌کنند، به این دلیل که بدن نیاز داشته تمام سمی را شسته و دفع نماید و این کار بوسیله‌ی مواد غذایی اسیدی انجام می‌شود.

اغلب از سوی متخصصان تغذیه و رژیم غذایی به ما توصیه می‌شود که پس از صرف یک وعده غذایی سنگین، میوه‌ی اسیدی مصرف نماییم، به این دلیل که موجب آسان شدن هضم غذا می‌شود.

میوه های اسیدی و چربی خون

این میوه‌های اسیدی به تحت کنترل در آوردن بیماریهایی همچون فشار خون، دیابت، و بیماریهای قلبی عروقی کمک می‌کنند. میوه‌های اسیدی، به دلیل عطر خود، جهت تهیه‌ی روغن برای یوگا، آروماتراپی و همچنین در چشمه‌های معدنی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد، عطرهای تهیه شده از مرکبات را پسندیده و تقاضا برای این گونه رایحه‌ها به سرعت در حال افزایش است.

فهرست میوه‌های اسیدی

اکثر ما از انواع مختلف میوه‌های متعلق به خانواده مرکبات موجود در بازار اطلاع نداشته و در نتیجه هر زمان که به خرید می‌رویم میوه‌ی مشابهی را خریداری می‌کنیم. بنابراین اجازه دهید قلمرو میوه‌های اسیدی حال حاضر را مورد کاوش قرار دهیم.

کارامبولا یا اختری

کارامبولا همچنین در بسیاری از کشورهای آسیایی تحت عنوان میوه ستاره شناخته می‌شود، و دارای مقدار خوبی ویتامین C است. اعتقاد بر این است که این میوه یرقان و چشم درد را درمان ساخته است و بله نمی‌توان انکار کرد که به چه میزان این میوه در پاکسازی مواد سمی از بدن مفید می‌باشد.

گریپ فروت‎

گریپ فروت در مقایسه با پرتقال از اندازه‌ی بزرگتری برخوردار بوده و حاوی ویتامین C بسیار زیادی است. این میوه عمدتاً در خاور میانه و خاور دور موجود می‌باشد. گریپ فروت شناخته شده است که برای پوست، جهت کنترل بیماریهایی مانند دیابت، کاهش پیری، و کاهش وزن مفید است.

لیمو ‎

لیمو از میان تمام مرکبات دارای بالاترین میزان ویتامین C است. فوائد سلامتی بخش لیمو، مبارزه با عفونت، درمان خستگی، کاهش وزن، هضم سریع و غیره را شامل می‌شود. خوردن ترشی لیمو نیز گزینه‌ی خوبی بوده و در بسیاری از کشورهای آسیایی از محبوبیت زیاد برخوردار است.

لیمو ترش

لیمو ترش کوچکتر از لیموی معمولی بوده و همچنین محتوای ویتامین C کمتری دارد. طعم و مزه‌ی خوب این لیمو عمدتاً جهت بهتر ساختن طعم غذا بکار برده می‌شود. لیمو ترش به دلیل خواص ضد سرطانی، کمک به عمل هضم، محافظت از پوست و درمان زخمهای دهانی در سرتاسر جهان شناخته شده است.

پرتقال

پرتقال بسیار وسوسه برانگیز و خوشمزه به نظر رسیده و بدلیل رنگ شگفت انگیز خود، یکی از جذاب‌ترین میوه‌ها است. می‌توان گونه‌های مختلفی از پرتقال را در نقاط مختلف جهان یافت. این میوه سرشار از ویتامین C بوده و به جهت خواص دارویی خود از زمانهای قدیم شناخته شده است. پرتقال عمدتاً در برزیل و ایالات متحده یافته شده و میوه‌ی محبوبی برای صبحانه به حساب می‌آید.

تمر هندی‎

میوه تمر هندی یک میوه گرمسیری است و در جزیره گوادلوپ، مصر و بسیاری از کشورهای آسیایی بسیار رایج است. تمر هندی در بسیاری از غذاها، سس‌ها، مرباها، و شربتها وجود داشته و همچنین جهت تهیه شیرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این میوه جهت درمان سوء هاضمه، گلو درد، و بیماریهای بسیار دیگری استفاده می‌شود.

ساپادیل

ساپادیل در بسیاری از نقاط جنوب آمریکا، آمریکای مرکزی و آفریقا یافت می‌شود. از این میوه جهت تهیه‌ی شیرینی، بستنی و نوشیدنی استفاده می‌کنند. با این حال، برای مقاصد پزشکی و دارویی مصرف آن توصیه نمی‌شود.

نارنگی

اندازه‌ی نارنگی کوچک بوده و گونه‌ای از پرتقال ماندارین به حساب می‌آید. محتوای ویتامین C آن بالا بوده و میوه‌ی بسیار آبداری است. این میوه حاوی مواد مغذی بسیار دیگری غیر از ویتامین C است.

پرتقال ماندارین

پرتقال ماندارین شیرین‌تر از پرتقال معمولی است و عمدتاً جهت تهیه‌ی سالاد میوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میوه عمل هضم را آسان ساخته و به دستگاه گوارش کمک نموده و می‌تواند به صورت روزانه مصرف شود.

کلمانتین

کلمانتین گونه‌ای از پرتقال ماندارین است. این میوه در مقایسه با پرتقال کمتر اسیدی بوده، بدون هسته می‌باشد و جهت تهیه‌ی آب میوه خوب است.

کام کوات

کام کوات در کشورهای جنوب آسیا و منطقه آسیا و اقیانوس آرام یافت می‌شود. این میوه به صورت بوته رشد کرده و به کوچکی زیتون است و به رنگ پرتقال می‌باشد. این میوه جهت تهیه‌ی مارمالاد، ژله و آب نبات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نارنگی تانجلو و مینیولا‎ ‎

نارنگی تانجلو که تحت عنوان هانیبِل (Honeybell) نیز شناخته می‌شود از سطوح اسیدی پایینی برخوردار بوده و بسیار آبدار است. گونه‌ی آن تانجلو اورلاندو و مینیولا را شامل می‌شود. این میوه‌ها در بسیاری از نقاط ایالات متحده پرورش داده می‌شوند.

پوملو‎ ‎

پوملو عمدتاً در جنوب شرقی آسیا کشت می‌شود. این میوه با نامهای بسیاری مانند گریپ فروت چینی، گریپ فروت فیلی، دارابی و غیره شناخته می‌شود. این میوه بزرگتر از گریپ فروت بوده و جهت تهیه‌ی مارمالاد و حتی جهت مزه دار کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساتسوما‎ ‎

نارنگی ساتسوما میوه‌ای از خانواده مرکبات بوده که از ژاپن سرچشمه گرفته است، اما در غرب نیز وجود دارد. این میوه از میزان ویتامین C بالایی برخوردار بوده و بدون هسته می‌باشد. به طور معمول 8 تا 9 سال جهت رشد درخت ساتسوما زمان نیاز است.

آگلی

میوه‌ی آگلی و یا اوگلی عمدتاً در جامائیکا یافت می‌شود. این میوه به طور معمول بزرگتر از گریپ فروت بوده و ترش‌تر از پرتقال می‌باشد، در نتیجه محتوای ویتامین C آن بالا است. این میوه را می‌توان در بازارهای محلی ایالات متحده و اروپا پیدا کرد.

کیوی‎ ‎

کیوی نام خود را از پرنده ملی نیوزیلند برگرفته است و میوه‌ی مورد علاقه در میان کودکان به حساب می‌آید. این میوه سرشار از ویتامین C و بسیاری مواد مغذی دیگر است. معروف است که آسم را درمان ساخته و از کم خونی جلوگیری می‌کند و برای زنان باردار نیز مفید است.


دوره های تخصصی میکسولوژی در مدرسه میکسولوژی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

mixologyschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image