دستور تهیه

طرز تهیه موهیتو

موهیتو؛ نوشیدنی پرطرفدار

نوعی نوشیدنی است که با مخلوط کردن آب گازدار، برگ نعناع، شکر، رام سفید و آبلیمو تهیه می‌شود. در دستور اصلی تهیه موهیتو در کوبا از نعناع اسپیکاتا استفاده می‌شود که در این کشور محبوبیت زیادی دارد.

طرز تهیه موهیتو

تاریخچه موهیتو

زادگاه موهیتو کوبا می‌باشد. در مورد زمان و چگونگی به وجود آمدن موهیتو، اطلاعات دقیقی در دست نیست. بعضی آن را به بردگان آفریقایی که در مزارع نیشکر کوبا کار می‌کرده‌اند نسبت می‌دهند و بعضی دیگر به کاوشگران انگلیسی که در مسیر خود در این جزیره پهلو گرفته‌اند. هرچه که باشد، وجود مزارع وسیع نیشکر و فراوانی گیاه نعناع در کوبا عامل اصلی به وجود آمدن این کوکتل بوده‌ است

ترکیب شیرینی، طراوت لیمو ترش همراه با عطر و طعم دلچسب نعناع، این کوکتل را به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کوکتل‌های تابستانی در جهان تبدیل کرده‌است.

موهیتو بسازیم!

مقدار مواد اولیه‌ی گفته‌‌شده در این مطلب، برای درست کردن یک لیوان بزرگ موهیتوی نعناع کافی است. اگر می‌خواهید مقدار بیشتری درست کنید، می‌توانید مواد اولیه‌ را به همان نسبت بیشتر کنید.

مواد لازم

  • ۱۰ عدد برگ تازه‌ی نعناع؛
  • یک‌دوم لیمو، که آن را ۴ قاچ کرده‌اید؛
  • ۲ قاشق غذاخوری شکر سفید؛
  • ۱ فنجان یخ قالبی؛
  • یک‌دوم فنجان آب گازدار (سودا)

طرز تهیه موهیتو

برگ‌های نعناع و یک برش نازک از لیمو را در یک لیوان بزرگ بریزید. از یک مادلر برای له‌کردن برگ‌های نعناع و لیمو استفاده کنید تا عصاره‌ی نعناع و لیمو کاملا خارج شود. دو برش نازک دیگر از لیمو را با شکر مخلوط کنید و مجدد بکوبید تا عصاره‌ی لیمو خارج شود. کوبیدن مخلوط را بیش‌ ازحد ادامه ندهید که لیمو و برگ‌های نعناع له نشوند.

بیشتر لیوان را با یخ پر کنید و بعد سودا را به مواد اضافه کنید. خوب هم بزنید و مزه کنید. اگر دوست دارید می‌توانید کمی شکر نیز به آن اضافه کنید.

موهیتوی آماده‌شده را با برش لیمو و چند برگ نعناعِ تازه سرو کنید.


دوره های تخصصی میکسولوژی در مدرسه میکسولوژی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

mixologyschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image