مقالات تخصصی

همه چیز درباره یخ خشک

یخ خشک و کاربرد آن در نوشیدنی

یخ خشک از همان گاز Co2 یا دی اکسید کربن ساخته شده است که در هوای اطراف ما بسیار یافت می شود و در اینجا فشرده شده و به شکل جامد درآمده.

همه چیز درباره یخ خشک

تکه های یخ خشک دارای دو خاصیت هستند که از آن برای خنک کردن و زیبا کردن نوشیدنی ها و سایر خوراکی ها استفاده می شود:

  • سرمای زیاد
  • تبدیل شدن از شکل جامد به گاز

یخ خشک دارای دمای منفی 70 درجه سانتی گراد است ! به دلیل این خاصیت می تواند به خوبی نوشیدنی ها و خوراکی های مشابه را سرد کند.

باید دقت داشت با توجه به این شدت از سرما نباید مستقیما یخ خشک را لمس کرد و حتما باید با دستکش لمس و جابه جا شود. یخ خشک بعد از اینکه در هوای آزاد که دمای بالاتری دارد قرار میگیرد شروع به گرم شدن می کند

و از حالت جامد به حالت گاز درآمده و دودی غلیظ را تولید می کند. این دود به دلیل اینکه نسبت به هوای اطراف سردتر ، متراکم تر و سنگین تر است مانند آبشاری از دود از لیوان یا ظروف به سمت پایین حرکت می کند و فضایی زیبا را شکل می دهد.

آیا نوشیدنی های دودی ساخته شده با یخ خشک مضر هستند؟

شاید اینهمه دود متصاعد شده از یک خوراکی زیبا باشد اما هنگام خوردن کمی شما را مضطرب کند و تصور کنید یک ماده سمی را میخورید !

باید بدانید یخ خشک بهداشتی درصورتی که برای خنک کردن و زیبا کردن خوراکی ها استفاده شود هیچ ضرری ندارد. یخ خشک بهداشتی از دی اکسیدکربن با کیفیت ساخته می شود که در واقع همان دی اکسید کربنی است که در نوشابه های گازدار تزریق می شود.

اما به یاد داشته باشید ، به دلیل دمای بسیار پایین یخ خشک ( – 70 درجه سانتیگراد) نباید تماس دست و دهان با آن صورت گیرد.

همه چیز درباره یخ خشک

کاربرد یخ خشک

کاربرد یخ خشک برای ایجاد باران: یکی از کاربردهای قدیمی یخ خشک ، جهت ایجاد باران و باروری ابرها استفاده می گردد.

ایجاد مه: کاربرد یخ خشک برای ایجاد مه در فیلم برداری ها و نمایش ها یکی از کاربردهای دیگر یخ خشک می باشد که یخ خشک را درون آب گرم قرار می دهند و ایجاد مه می گردد .

خنک کردن نوشیدنی: کاربرد دیگر یخ خشک استفاده برای خنک کردن نوشیدنی ها می باشد به شرطی که شما از یخ خشک بهداشتی و مناسب خوراکی استفاده کنید .

یخ خشک برای ایجاد کوه آتش فشان در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی یخ خشک برای انجماد پوست در کلینیک های پزشکی توسط پزشکان مورد استفاده می باشد.

کاربرد دیگر یخ خشک برای جدا کردن موزاییک از یک سطح می باشد چرا که آن را منقبض کرده و سست می نماید و به راحتی می توان موزاییک را جابه جا کرد.

یخ خشک برای دور کردن مگس از انسان ها بسیار موثر می باشد. در حوزه های نفتی از یخ خشک برای تمیز کردن مخازن و تانکر های نفتی و سوخت مایع استفاده می شود.

برای ترمیم فرورفتگی های کوچک روی خودرو از یخ خشک استفاده می شود .زیرا که این یخ خشک فلزها را منقبض می نماید و بیرون رفتگی را ترمیم می کند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر در ارتباط باشید:

021-88279400 021-88279500 0990-2385520

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image